Polisi Terengganu konfirmasi laporan ledakan diduga MH370

2

 MH370_hilang

Kuala Terengganu – Polisi Terengganu, Malaysia, hari ini membenarkan telah menerima laporan mengenai ledakan keras yang didengar oleh warga Marang di Terengganu Sabtu pagi buta lalu yang bertepatan dengan hari Malaysia Airlines MH370 diberitakan hilang.

[ads2][ads1]

Terengganu terletak di barat Malaysia yang bertepikan perairan Teluk Thailand dan ada di sebelah timur laut Kuala Lumpur atau tepat dalam lintasan penerbangan Malaysia Airlines rute Kuala Lumpur – Beijing.

Kepala Kepolisian Terengganu Datuk Jamshah Mustapa mengatakan laporan itu telah diteruskan kepada Kepolisian Bukit Aman kemarin untuk ditindaklanjuti lebih jauh.

Dia mengatakan bahwa dari laporan itu delapan orang mendengar bunyi ledakan tersebut namun mereka tak melihat apa-apa.

“Sejauh ini kami hanya menerima satu laporan dari pos polisi distrik Marang kemarin pagi,” kata dia kepada wartawan hari ini.

Kemarin, kedelapan orang yang adalah penduduk Kampung Pantai Seberang Marang, menyampaikan laporan mengenai bunyi misterius yang mereka dengar di Pulau Kapas yang berada di arah timur laut pantai itu yang diyakini ada kaitannya dengan hilangnya MH370.

Mereka berdiri sekitar 400 meter dari pantai Marang pada pukul 1.20 dini hari ketika mereka mendengar suara itu yang kedengarannya seperti bunyi mesin pesawat, demikian kantor berita Malaysia BERNAMA.

MENARIK DIBACA

loading...

Tanggapan Pembaca